Tuesday 7 April 2015

hidup

Urmmmm......tidak semua manusia dlam dunia ny selalu duduk kat atas kan.urrrmmmmmmm.tu la kan org selalu sebut kita ni  mcm roda.bila kita jatuuhhh rassa sakit sngat.kita kna blajr blik dari bawah.hurmmmmmmmm
Sebab kita ny kena selalu beringat.jangan sombong,bangga diri.jaga percakapn.jgn sakitkan hati org.pikiaq dulu sebelum ckp.bila dah jatuh tu nak bngkit perlukan masa yg agak lama la.bila jatuh kita baru nak bersyukut dengan benda yang sebelum ny.


Baru tau nak bersyukur kan..manusia....manusia.mcm tu la kan.tpi kita sebagai manusia ny kna la sentiasa beringat dan rajin muhasabah diri jangan sesekali kita riak dngan apa yg kita ada.sebb apa??semua tu hanya sementara.pinjaman semata mata.

Klaw sebelum ny kita selalu kat ats adakah kita akan ingat akan org yg susah?mungkin ya mungkin tidak.ingat!!!!!!!klaw kita kaya sekalipun jgan lupa untuk dikongsi kekayaaan tu bersama org susah yg lain.harta benda kita xakn luak sedikit pun.

Klaw kita jatuh kita terpaksa belajar dari bawah.susah kan dengar sebab tu kita hidup ny terpaksa beringat.......

Kita mungkin akan merasakan persekitaran yg berbeza dari sebelum ny.org yg berbeza.cara kita berpakaian berbeza.sebab tu hidup ny kna sejtiasa berbuat baik pada tmpat yg betul.

Urmmmmmm.sekadar perkongsian ringkas.

No comments:

Post a Comment