Wednesday 20 May 2015

belajar selagi masih hidup

Belajar........selalunya sinonim sngt dengan kita sebagai manusia.sebagai manusia di ats muka bumi allah ny kita tdk akn pernah lari dari belajar tidak  kira  la tua atau muda.yg pasti mesti belajar.


Urmmmm ilmu ny selalunya diperoleh melalui belajar.jdi kita sbgai  mnusia mesti belajaq sebab kita xakn rugi pun  walau seduit.tnpa ilmu apakh kita akn berjaya.

Hidup skrg perlukan ilmu.xdak ilmu tdak sapa nk pandang kita.selalunya pesan org2 tua kat cucu or cicit."ang belajaq sungguh2bbg dpt keja besaq2.mak ayh kita lg la dok pesaj kannnnn

Ilmu harus dicari.org yg berilmu selalunya berjaya jdi kita  harus sentiasa mencari ilmu untuk bekalan kita.ilmu harus dicari sebnyak yg mungkin.

Urrrrrrmmmmmm...kita kena sentiasa kluaq dri tempurung.sebab....klaw kita xdak  ilmu xdak sapa yg nk tlg kita melainkan diri sendiri.

Jdi kita yg msh belajar atau yg msh menuntut di mna2 saja harus rajin belajar kerana ilmu itu tidak akan pernah habis untuk diterokai dan kita sendiri harus sentiasa mencari ilmu untuk sentiasa berada di hadapan dan terus maju kerana semuanya dimulakan dengan ilmuuuuuuuuu..
#sekadar semngat untuk dikongsi bersama#

No comments:

Post a Comment