Tuesday 5 May 2015

kehidupan

Kehidupan......mcm kita masak.sebab apa mcm kita masak???sebab kita sendiri la yg nk tentu letak apa kan.kita jgak yg akn mnjdikan msakan tu sedap ke tidakkkkk kannnnn.

Kehidupan tdk akn lengkap klw masalh tdk timbul sebab masalah lah yg akan membuat kita blajar dari kesilapan.tapi tu la manusia.xnk ambil masalh tu sebagai iktibar mlah menyalahkan lg ada.sampai bila2 pun kita tidak akan bljar dri masa silam.
Kehidupan akn menjadi bhagia sekiranya kita memanfaatkan kehidupan yg kita dpt tu dgn sebaik yg mungkin kerana kita juga yg akn menikmati nya kelak.tpi manusia yg menjalani kehidupan ny kadang2 mudah lupa.kerana terlalu kejar kan akan dunia yg pasti tidak akn kekal selamnya.sebab klaw kita mati bkn harta yg dibawa.ingat tu.


Kadang2 dalam kehidupan allah dah aturkan yg terbaik untuk kita sbgai umatnya.sebaik2 perancang,perancangan allah adalah yg terbaik untuk umatnya.jdi kita sebagai insan yg lemah haruslah reda dan akur kerana di akhir nnti pasti ada kemanisannyaaa.

Jdi selagi kita masih bernyawa,masih dpt menghirup udara segar bersyukur lah kita kerana hidup ini tdak lama.jdi kita haruslah menjalani kehidupan ini dengan baik selagi masih hidup.kehidupan yg baik menjamin keluarga yg baik dan penyayang.
#kehidupan suatu yg indah jika kita menjadikannya indah....

No comments:

Post a Comment